Vad gör man?

Vissa dagar är inte roliga. Idag var en sådan dag. I och för sig fick vi kommunjulklappen platsträffen. Kommun är numera en modern tomte som i god tid före jul lät oss anställda kryssa för vad vi ville ha från en lista. Jag valde ett set spagrejor i första hand och ett herrskärp i andra. Det är lätt att gissa att det blev alternativ två som var i mitt paket. Kul.


Det tråkiga är att det verkar stört omöjligt att få en viss ungdom att förstå sitt eget bästa, som till exempel att gå på lektioner. Jag kommer aldrig att ge upp min strävan, men börjar vara ganska utled på att argumentera för döva öron.

Igår var jag äntligen och lämnade blodprover på labbet och idag ringde jag bilverkstaden och bokade tid för att åtgärda felen i min bil så att den går igenom besiktningen. Snart har jag betat av alla måsten som jag skjutit framför mig i flera månader.

Nu längtar jag efter solljus, fest, god mat och roligheter, och mest av allt efter en fet pension.