Fina barnbarn och grinigt väder

Äntligen blev det lördag och vi inomhusarbetsslavar fick chans att vistas ute i dagsljuset. Vanligtvis härligt, men inte idag för det grinade ruskigt illa. Termometern visade -15 grader men kändes som minst det dubbla. Jag klädde mig rejält men frös ändå. Just detta frysande i tid och otid är den enda nackdelen med viktminskningen, men det är det väl värt.

När jag hade städat bort gårkvällens "partaj" gick jag ut och tänkte göra fint på infarten med hjälp av min förlängda kraft snöslungan. Inget bensinblänk i tanken och reservdunken var oroväckande lätt. Unge herrn hade fyllt litrarna i kompisens bil. Grrrr

Gårkvällen var så klart trevlig. Det är det alltid när man umgås med Maria och Lillemor. På köksbordet tronar en honungsdoftande vårgul tulpanbukett som de hade med sig. Jättefin! Känns som en vårhälsning och i vardagsrummet står den lila bukett som jag fick av vännen förra helgen. Det känns underbart att veta att för var dag som går så blir det ljusare, naturen börjar så smått väckas ur vinterdvalan och snart är det dags att börja så blomfrön. Livet återvänder!

Idag var två av mina små fina barnbarn hit, Elin och Maria. De hade så roligt med kissen och kissen hade säkert minst lika roligt. Han är ibland lite för hårdhänt med mig, men verkar förstå att man inte kan sätta klorna i små människor. Klok kisse.
Unge herrn och jag har också varit och hälsat på barnbarnen Alexandra och Viktor. Jag hade med mig lördagsgodispåsar vilket var uppskattat. Jag är ingen mormor/farmor som ger massor av godis eller saker och jag tror inte att de förväntar sig det heller. Att träffas, kramas och prata en stund känns mycket bättre. De är alla min stora lycka.

Nu väntar sängen och ytterligare en sovmorgon. ZzzzzzzzzzzzzzZzzzzzzzz