Städmani

Precis vad mina kära barnbarn påstår att jag lider av, fast de har helt fel för jag lider inte. Jag älskar att städa när orken och tiden infaller samtidigt.

I morse vaknade jag före nio och unge herrn steg också upp. Döm om min förvåning. Ungkarlsgänget skulle åka skridskor i ishallen. Ännu mer förvåning.

Jag började som planerat med gardinbyte och bortplockning av resterande julgrejor som jag bommat tidigare. Nu ligger allt prydligt i sina lådor på julhyllan i förrådet. Golven är skurade och det doftar gott i mitt hus.

På eftermiddagen ville unge herrn ut och övningsköra så vi for en sväng till Haparanda. Köpte väggspackel till den förestående tapetseringen och en stor matta 170 x 230 på Ikea. Mattan var på familyprisrea och kostade bara 295 kronor. Tidigare 1495. Jag har tittat på den flera gånger tidigare och inte riktigt kunnat bedöma om den är ful eller snygg eller kanske fulsnygg. Nu pryder den mitt nyskurade hallgolv och jag är jättenöjd med köpet. Köpstoppet fungerar dåligt.

Jag känner mig väldigt glad idag, tror att det beror på ljuset som återvänder sakta men säkert. Idag var det hyfsat ljust redan före nio och framåt tvåtiden. Härligt! Eller också beror det på gårdagens urladdning.