Vit choklad och orosmoln

Bilder kan vara förrädiska. Speciellt på bakverk. Vid jultid förlustade jag mig i veckotidningar med kakbilagor och hittade bland annat ett lockande bakverk innehållande både mörk och vit choklad. Nu är den gjord, fast jag glömde en sak, och det är att vit choklad är nästan det enda godis som inte faller mig i smaken. Nu hoppas jag bara att mina gäster i morgonkväll älskar vit choklad.



Det har varit en hyfsad dag. Visserligen försov jag mig och fick göra en blixtuppstigning, men stegade in på jobbet i rätt tid. Just nu är det fullt upp och kontrollen är hyfsat god. En sak gör mig bekymrad och det är att min jobbnyckel är spårlöst borta. Kanske har jag gömt den. Sånt har hänt förr. Många gånger. Det är en lång histora men jag kan säga att miitt xx var måttligt förtjust i mitt nyckelgömmande. I övrigt har jag osedvanligt god koll på var saker finns, men med nycklar är det en annan sak.

Det har bildats ett nytt orosmoln på min hälsohimmel och det är att min högra arm och hand blir obekvämt iskall när jag jobbar vid datorn. Från början skrattade jag och trodde att hela jag frös men så är det inte.

Kvällen har varit lugn och skön och nu väntar det spännande slutet i cd-boken Befriad.