Midvinternattens köld är genomträngande

När jag steg upp vid halv sju i morse visade termometern minus 31 grader. Luftvärmepumpen gör sitt bästa men vid så här låga temperaturer går den tyvärr bet. Har nu skruvat upp elelementen så det är cirka 18 inomhus. Säger som min granne sa med desperation i blicken "Helvite vad det snurrar". Han avsåg alltså elmätaren.
Har på mig bomullskalsingar+fleccekalsingar samt tjocktröja+fleccetröja. På fötterna dubbla ylleisar. Till natten tar jag nog på mig en mössa. Idag kändes ärvda minkpälsen väldigt skön. Önskar bara att jag haft några riktigt gossiga uteskor med plats för hemstickade yllesockar.

Idag har jag jobbat och vännen har åkt till sitt. Chefen var inte i form så nu är det bara att hoppas att det inte var smittsamt. Nu är det bara jag unge herrn hemma. Lugnt och skönt! En dag till och sedan är det helg igen. Sedan är det länge till nästa ledighet, men vem vet helt plötsligt står man utan jobb och blir pensionär så där hux flux. Lockande, men med med stor bävan för ekonomin, och bättre lär det inte bli med den här regeringen vid styret. Undrar om dom som röstade fram eländet känner skuld och skam idag. Många ungdomar bör vid det här laget ha insett att deras röst innebar att de hjälpte de rika att samla ännu mer i sina kassavalv och själva blev de utan både jobb, sjukersättning och bostad. Så kan det gå när inte haspen är på.

Nu måste jag hitta på något matnyttigt innan vi äter oss fördärvade på chokladpraliner.