Frisk luft

Kinderna glöder och fötterna är stelfrusna efter ett race med snöskyffel och slunga. Idag gick det i och för sig galant då unge herrn var behjälplig och kul var det att vara två som hjälptes åt. Sånt hör inte till vanligheterna. Faktum är att jag är singelskadad och kan tyvärr bli otacksamt irriterad när någon vill ge mig ett handtag.
Just nu njuter jag av en välförtjänt rykande kopp gott kaffe och värmd karelsk pirog med smältande smör ovanpå. Mmmm!

Vännen har åkt hem till sitt och jag planerar en utflykt till barnbarnen. Helgen har gått i lugnets tecken. Igår sammanstålade jag med några andra akvarellkvinnor och målade, tittade i akvarellböcker, drack kaffe och surrade bort några timmar. Under de timmarna försvinner de vardagliga bekymren i fjärran. Nästa gång ska vi äta gott, dricka vin och sedan släppa skapandet fritt. Ska bli roligt att se om det blir någon skillnad. Jag gillar att måla blommor men plottrar sönder med smådetaljer. Det går liksom inte att avsluta i tid.