Konstiga drömmar och kattskit

När jag vaknade kände jag en konstig doft och hittade anledning när jag var på väg mot toaletten. Min kisse hade både spytt och lagt en liten svart hög utanför toadörren. Det är första gången det hänt och förmodligen berodde det på att han inte slapp in till sin låda då någon av oss råkat stänga dörren.

Natten som gick bjöd inte på någon bra sömn. Drömde konstiga drömmar och det värkte än här och än där. Mobbningen jag skrev om igår upprör och tankarna letar sig till andra upprörande situationer. Att ha barns bästa i fokus är långt ifrån en självklarhet för olika myndigheter.

Tog lite sovmorgon för att rädda dagen och det visade sig vara ett bra beslut. På väg till jobbet såg jag hur två flygplan ritade figurer som glänste som guld på den vinterblåa himlen. Det var fint och kändes som ett förebud om vår.

Det är inga många dagar som jag är så effektiv som jag har varit idag och det känns upplyftande.
Efter jobbet var jag och åt på "Kina" med en av mina barndomskompisar. Det är märkligt att både hon och jag i ett avseende befinner oss i samma situation nämligen att vi har hand om barnbarn. Hennes är några år yngre och dom är inne i en period som mina tack och lov passerat. Att vara 60 år och försöka lotsa och bogsera tonåringar någorlunda rätt har sina sidor. Det är svårt att samtidigt försöka vara både en snäll mormor och tonårsförälder.

Nu väntar sängen och leksugen kisse.