Bilburen igen men trött

Nähä, inte blev det godkänt på besiktningen, fast det visste jag innan. Måste fixa handbromsen som bara tog på ena sidan, men nu får jag i alla fall köra lagligt.

Sitter här en minut över midnatt och småfryser. Har badat bastu och slappat. Lider av sömnbrist. Natten som gick var inte kul. Inte natten innan heller. När klockan var 04.30 var jag fortfarande vaken. Egentligen ska jag inte klaga för oftast somnar jag snabbt och sover gott, men nu under jullovet är det svårt att slappna av när ungdomarna är vakna. Har nog lite hönsmammetakter i mig fast de här ungdomarna börjar vara vuxna och klarar sig själva rätt så bra även om jag sover. Just nu sitter ett gäng grabbar och spelar kort, skrattar och trivs. Egentligen kan det väl inte bli bättre.

Idag tillagade jag en god middag som bestod av mandelpotatis och västerbottensostfyllda laxrosor med vinsås. Därtill hembakt tunnbröd. Mmmm. Kände mig huslig för en gångs skull, fast disken den står kvar och det dör ingen av.

Nu väntar J Blund på sängkanten och förhoppningsvis en riktigt skön natt.