Svammelordgubbe

vissa stunder kan det
bli massor av tankar
som korsas i huvudet
samtidigt om flera saker
vågar jag chansa på att bromsoket
går på garantin
nog borde det
hålla mer än
ett år
ja
vad vet jag
kan man verkligen beställa
paket i någon annans namn
och sedan hämta ut det och den
andre får betala kalaset är det
verkligen möjligt att det fungerar så
ja inte verkar det bättre fast egentligen
ska den som hämtar ut paketet ha leg och
och har den personen inte leg så borde
kassören se att det är en man och inte
det kvinnonamn som står på avin nog
är mycket konstigt här i världen
och allt ska då hända som
om det inte redan är nog
presis då jag inte har tid
med något tjorv för det är
så jäkla kallt och jag ororar
mig för elräkningen som brer
ut sig över halva min lön och
det känns     inte alls bra
för vad ska     vi leva på då
min jävla usla    lön kanske lika
bra att skita i      det här med att
jobba och i     stället ligga
hemma och dra    sig i varma sängen
om morgnarna    det är ju så skönt
fast jag borde    nog ta och betala
räkningar i stället   för att svamla med
det här meningslösa    byggandet av en ordgubbe