Förbannade kyla

Det var lätt att få vårkänslor idag när den livgivande solen äntligen visade sig en bra bit ovanför talltopparna. Men de känslorna försvann direkt när jag stack ut näsan genom dörren och insåg att termometern krupit neråt igen. Nattens snöfall och plogbilens driva i min infart måste bort så det var bara att klä sig ordentligt och ta tag i eländet. Därefter behövde min krånglande luftvärmepump avisas. På torsdag kommer en firma hit och fixar den. Tack och lov kostar det inte mig någonting.
Kostar gör däremot ABS-givaren som måste bytas i min bil. På onsdag ska handbromsvajern bytas och på torsdag ska givaren bytas och sedan ska den ombesiktas. Ska bli skönt när det är gjort. Det är en mara när saker som jag inte förstår mig på går sönder.

Idag ringde jag till Pensionsmyndigheten och kollade vad jag får i pension om jag går vid 63 respektive 65 år. Det var ingen munter sanning som uppenbarade sig. Det är bara att glömma resor och andra trevliga upplevelser som kostar pengar. Nog är det konstigt att över 40 års arbete inte lönat sig bättre. Om man är två i familjen går det nog hyfsat bra, men som singelhushåll lär det bli tufft. Kanske lika bra att redan nu hålla utkik efter ett konkurslager virkgarn, fast med tanke på ekonomin är det ju en himla tur att jag är gastric bypassopererad.

Nu väntar en skön varm dusch innan det är dags att krypa ner under dubbla täcken.
God natt!