Skön sovmorgon

Tisdag innebär en timmes legal sovmorgon vilket är mer än guld värt. De extra minutrarna mellan åtta och nio gör underverk. Har fått gjort massor idag.
Dagen avslutades med Sonias goda hembakade frallor, gott pålägg med chilitapenade och mumsiga mums. Helt i min smak. Vecka nio är det min tur att bjuda på persofika. Ska försöka baka i god tid. "Kraven" har stegrats ett snäpp den senaste tiden, vilket bådar gott i dubbel bemärkelse och inte alls mig emot.

Idag forskade jag vidare i pensionsfunderingarna. Det verkar vara en skog av regler och uttagskombinationer och jag fattar i princip bara att hur jag än gör blir det knapert.

I kväll har jag varit ute och kört bort snön. Det var riktigt skönt. Till och med katten trivdes.
Unge herrn är på bio och lär förhoppningsvis komma hem snart så att jag sedan kan unna mig ett glas rött i lugn och ro.