Midvinternattens köld är hård




och snön lyser vit på taken men någon tomte har vi inte sett till. Däremot bjöd dagen på en glödande sol som vilade på trädtopparna vid vägens slut. Jag var tvungen att vända tillbaka till en parkeringsplats och söka fram kameran. Tyvärr var det både ledningar och stolpar av allehanda slag i vägen.




I gårkväll infann sig baklusten efter en liten eftermiddagslur. Började med två olika sorters matbröd och avslutade med Götas mumsiga kaka som består av en chokladbotten som täcks med ett tjockt lager smörkräm och som slutkläm ett lager smält blockchoklad.
Idag fortsatte jag med mjukpepparkakor och småkakor. Jag är nu nöjd och avslutar härmed julbaket. Det är så otroligt rogivande att baka, särskilt med vetedegar som är perfekta i konsistens och temperatur.

I morgon kommer min yngste bror och sonen med familj hit och äter en slags minijulbordsmiddag. Gjorde köttbullarna idag men de blev lite väl salta så jag får väl hålla in på saltet i de övriga rätterna.

Nu väntar sängen.