Späckad dag

Åkte tidigt iväg mot Noliamässan i Piteå där jag lovat stå i CF:s monter tillsammans med lite annat folk. Det var varmt. Väldigt varmt. Dagen tickade iväg rätt så snabbt och jag hann även springa runt lite och titta på vad som erbjöds. Köpte spännande saker som disktrasor och en sopborste special.

Svettig och trött anlände jag hem vid sjusnåret och då var det bara att snabbt fixa middag till två hungriga barnbarn inklusive mig själv. Sedan dusch och lite uppfräschning inför Eldfesten som gick av stapeln på Vassholmen. Unge herrn ordnade skjuts till mig (jag var nykter och är så fortfarande). Det var sagolikt vackert att se holmen klädd i eldsken från många brasor, marschaller och ljusslingor. Dessutom var det nära tjugo grader så jackan jag tog på mig behövdes sannerligen inte, speciellt inte i danslokalen där det var hett. Jag fick dansa med riktigt duktiga och för mig obekanta herrar. Kul. Däremot var det lite dåligt glid eftersom både golv och skosulor var ordentligt blöta efter åskregnet tidigare i kväll. Åkte hem med färjan innan det blev köer och promenerade sedan hem i rask takt. Kändes lite kusligt.

Nu sköna sängen.