Gubben höst är här



Snart kan vi njuta av härligt färgsprakande höstdagar med klarblå himmel och kylig luft. Längtar! De senaste dagarnas väder är ingen höjdare. Trista, kalla och blåsiga. Igår började jag rensa bort en del blomster ur rabatterna, mest för att de vackra höstastrarna ska få en chans att komma till sin rätt. Så färgstarka och fulla av växtkraft. Idag fick fuschian, pelargonen och julkaktusen flytta in. Tomaterna gulnar men det går sakta. Borde kanske fixa ett litet växthus till nästa sommar.

Jobbet flyter på och precis som vanligt värker mina axlar och nacken infernaliskt. Det är någonting som verkligen förpestar tillvaron. Min kropp vill inte sitta framför datorn hela dagarna.
När jag kom hem i eftermiddags gick jag genast ut och klippte gräs bara för att få igång blodcirkulationen. Efter en stund kändes axlarna ok, men så fort jag stannar av kommer eländet tillbaka.

Nu en kaffetår och en stunds tevetittande i allsköns ro.