Ångest

Svetten rinner och paniken sprider sig i kroppen när jag efter överbevisning tvingas inse att det är torsdag och inte onsdag som jag trodde. Inser att tidståget formligen rusat fram genom årets fem viktigaste veckor. Nu står jag dock på slutstationen och känner mig villrådig. Passion för jobb eller pension? Det är frågan. När det gäller jobbet finns det ett stort plus och det är arbetskamraterna. Hur det blir om jag väljer pension står skrivet i stjärnorna. Fattigt blir det i alla fall, men det är det redan så det är jag van vid. Ur matekonomiskt perspektiv kan jag tacka min lyckliga stjärna för gastric bypassoperationen.

Veckan har förutom rikligt med regn bjudit på två nätter med mina små barnbarn. I går kväll var det lillgrabbens tur och då bakade vi bullar som blev väldigt delikata till bagarens stora glädje.(Även min för jag har tyvärr ätit alldeles för många.) När han åkte hem idag hade han med sig två påsar till mamma, pappa och storasyster.


Duktig bagare