Olika mardrömmar

Förra veckans obegripliga mardrömmar har förbytts i drömtjorv om porslinet på jobbet som var i stort behov av rengöring inför Bluescaféet på torsdag. På förmiddagen skärpte jag till mig och körde rubb och stubb i storhushållsdiskmaskinen som tack och lov finns kvar i diskrummet. Det var skönt att stå där ensam i slamret och meditera. Slamrade gjorde det även i mitt arbetsrum för årets ettor spelar som besatta, högt och aggresivt. Tack och lov kan jag för det mesta koppla bort oljudet. Annars skulle jag bli helgalen.

Min verkliga mardröm just nu är att få tonåringen att inse att man måste vara på lektionerna i skolan. Herregud, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Begära hjälp av Gud, ringa en trollgubbe eller bara skita i allt. När jag är som argast ser jag mig själv sitta på lektionen bredvid honom, sammanbiten och bestämd. Nog skolkade jag också men bara på gympalektionerna. Gympalektionerna var sist på lördagarna och då var mitt xx ledig och det vi gjorde var mycket roligare!!!

När jag kom hem var jag ute i kallblåsten med kissen. Passade på att bära in utemöblerna och lite småkrafs. Middagen blev en köpeslåda fiskgratäng. Ganska gott.

Nu ska jag gå och göra mig en macka och sedan blir det tevesoffan i några timmar.