Ont ont i blåsten

Höften och knäna värker så förbenat fast jag får skylla mig själv. Igår putsade jag alla fönster på nordöstra sidan av huset och det blev nog för mycket klivande i stegen. I går eftermiddag kom ♥ hit och då hade jag precis hängt upp nystrukna gardiner i köket. Gamla gardiner som har varit på väg i soptunnan i flera år. Jag kan inte fatta varför jag har så svårt för att sy nya. Att sy är numera som att bestiga ett högt berg.

Idag har vi varit till Happis och gått igenom Ikea och Rajala. Jag sökte en jacka men den enda fina jag hittade var lite för bred över axelpartiet. Efter affärerna åkte vi till vännens son och fikade.

I kväll har mr x fått övningsköra en stund. Vi åkte förbi mina små barnbarn så att jag fick ge dom en godnattpuss. Jag fattar inte var min tid rinner iväg. Jag hinner inte med allt jag vill. Eller kanske rättare sagt jag orkar inte allt jag vill.

Nu väntar en stund i tevesoffan och sedan dusch och godnatt.