Maratondag

Det blev en lång dag idag, från åtta till fem. Förmiddagen var som vanligt men eftermiddagen har vi röjt och städat på jobbet. Det blev en del bärande och naturligtvis gick sockret i botten och med det försvann orken.
På hemvägen åkte mr x och jag och köpte oss varsin hambis. En 45 grammare med lök räcker numera åt mig och då kan jag bara äta halva brödet. Sedan har jag suttit ute på altanen medan kissen har fått frisk luft. Stackarn har fått vara ensam hela dagen.

Termometern kryper närmare noll och jag anar att farbror frost är på intågande. Det känns alltid så fel att plocka bort sommarblommorna innan det varit frost även om de är lite medtagna.
Varje gång jag sitter ute på altanen får jag idéer om sånt som kan göras för att få det lite finare. Häromdagen såg jag att man kan hyra en liten grävmaskin som fraktas på ett vanligt bilsläp. Jag ska ringa och höra vad det kostar. Om det är överkomligt skulle jag gräva upp syrenerna jag har på kanten till slänten. De är så risiga och verkar aldrig bli fina igen. Det finns andra buskar också som skulle behöva tas bort. Det är konstigt men de senaste tio åren har jag mest tagit bort växter.

Nu bränner axlar och nacke som eld så nu blir det att gå en trappa upp och lägga sig under yllefilten i tevesoffan.