Ljuvliga helg





Äntligen tid för vila. Efter gårdagens 15-timmarsdag i Luleå på Norrbottensmusikens utbudsdag är jag ganska mör. Det var som alltid en bra dag med högklassig musik, god mat och trevliga bekantskaper. Till att börja kände jag mig ganska övergiven i den stora folksamlingen och saknade mina arbetskamrater Lillemor och Maria som brukar vara mina följeslagare, men som ett under dök det upp en trevlig kvinna från Älvsbyn och frågade om jag också var ensam. Innan kvällen var slut hade ytterligare en "ensam" kvinna gjort oss sällskap. Jag är en usel mingelmännsika.
Under lunchen hann jag en halvtimme till Kappahl och innan middagen också en halvtimme till Lindex. Köpte en ny bh. En minimizer. Sitter som gjuten. Egentligen hade jag tänkt köpa en kjol men de jag hittade var för bylsiga.

Idag efter jobbet åkte jag iväg till klädaffärerna och hittade en kjol på 70% rea hos Hanséns för 209 kronor. Kort, snäv och till min stora förvåning kom jag i en 38:a. Alltså, aldrig trodde jag att den drömmen skulle bli verklighet. Nu är den det och jag är glad. Tyvärr är inte hela min kropp den storleken. Det som putar ut ovanför midjan kräver mer utrymme.

Den här dagen började väldigt grått och regnigt men nu i kväll var det jättefint. Satt ute på altan och åt min middag som bestod av en halv parisare. Hoppas helgen blir fin. Måste kratta ihop alla kottar från cembratallen som är utspridda över hela tomten. Ekorrarna, hackspetten och nötkråkan har snart rensat den på varenda kotte. Min kisse gillar att ligga och iaktta de här djuren. Från början gjorde han utfall så långt kopplet räckte, men nu ligger han i lugn och ro och tittar.

Ska bjuda min sons familj plus hans svärfar på middag under helgen. Jag tror att min vän E kommer i morgon. Måste planera vad jag ska handla hem. Just nu är jag bara sugen på en chokladbit.