Kallt och bullrigt

Idag var det kyligt på jobbet och bullrigt av all musik som spelades på alla plan i huset. Jag hade vinterjackan på mig och öronproppar i öronen. När jag kom hem gjorde jag köttfärssås och spagetti. Måttligt gott, men vi åt oss mätta. Sedan gick jag ut med kissen. Jättehärligt väder, tyst och stilla. Åt häggbär tills munnen var som läskpapper. Supergoda den här årstiden. Pratade med snälla grannarna Joel och Lea. Joel hämtade gräsfrön och sådde igen jordfläcken där min minnskötta kompost stod. De är så fräscha trots hög ålder och jag tror att det delvis kan bero på att de alltid helgar vilodagen. Jag och de flesta med mig jobbar som tok under hela helgen och så kommer man helt slut till jobbet på måndagmorron. Om man alls orkar dit. Inte konstigt att jobbet känns betungande och att det värker både här och där. Mina axlar och nacken bränner. Det är skitjobbigt.

Gårdagens energi räckte inte till att få upp gardiner. Inte idag heller. Nu är persiennerna förvickade och så lär de förbli, åtminstone till nästa helg ......

I kväll har mr x varit och handlat med mig. Nu är kyl och frys fyllda så nu saknas bara lite matlagningsinspiration. Den lyser oftast med sin frånvaro. Jag minns att min kära faster Mia inte heller var någon stor matlagerska och det sågs inte med blida ögon. Jag är nog lik henne på flera sätt. Men laxsoppa längtar jag efter med grädde och dill och tunnbröd därtill.

I morgon blir det en långdag på jobbet. Ganska bra att samla på sig lite övertidstimmar. Kan vara bra att ha för en som inte har en enda semesterdag kvar.