Skräckfilm

Ibland känns det som att livet har hakat upp sig i klimaxdelen i en otäck film. Så är det just nu. Eller rättare sagt var. Hoppas jag. Även om jag kan verka sur och bister så är jag i grunden en människa som lever efter regeln att det mesta ordnar sig till sist. Och oftast blir det bättre än man kan tro. Livet bjuder på många överraskningar och man får ändra sig allt eftersom.

I natt kom farbror Frost. Vintern knackar snart på dörren. Det är med många känslor jag inser detta. I denna stund med räkningshögen bredvid mig tänker jag mest på elräkningarna. Nästa utgift är alla vinterkläder jag behöver. Allt är för stort, till och med koftorna.

Det roliga idag var att jag var och fikade på Lyktan med Lillemor och Maria. De är alltid så trevliga och omtänksamma. Goda vänner är nog den största rikedomen i livet på samma nivå som ens barn och barnbarn.

Har köpt mig lite tantsnusk till i kväll, nämligen Året runt för 22 kronor. Inredningstidningen jag egentligen ville ha kostade 69 och det kändes för dyrt.

Nu ska jag ta mig bulla och mjölk och gotta mig i tidningen. Det blir mitt fredagsmys.