Älskar helger

Fredagkväll och hela huset är hjälpligt städat. Mr x sängkläder är bytta och tvättade. Kan livet kännas skönare? Jo, det skulle om inte nacke och axlar brände så infernalisk. Tycker det är dötrist att gå på sjukgymnastik, men något måste jag hitta på.

Middag bestod av hämtpizza. Jag åt en fjärdedel, sedan var det fullt. Nu när en hel del av min inbyggda fettvaddering försvunnit fryser jag i tid och otid. Använder till och med kofta under jackan. Det har nog aldrig hänt tidigare. Nåja, allt har en framsida och en baksida och fördelarna överväger tungt.

Idag var jag och köpte några nya blommor till köksfönstret. I morgon ska fönstrena putsas och rena gardiner hängas upp.

Livet känns återigen ljust. Inser att jag nog i grunden har en liten positiv gnista :). Gudarna ska veta att jag hoppas så enormt att allt ska gå bra för alla mina nära och kära. Livet är fullt av val och inte har jag alltid valt så klokt men det finns alltid nya och bättre vägar att vandra vidare på.

Nu väntar en lång och varm dusch och sedan J.Blund.