Umeåhelg



I fredags åkte mr x och jag till käraste Evelina i Umeå. När vi kom fram bjöds vi på oxfilé med svampsås, sallad och potatiskroketter. Supergott! Jag drack ett halvt glas vin vilket ledde till att jag slappnade av så ordentligt att jag somnade på ett täckte på golvet då Idol började. Jag gjorde tydligen likadant förra gången jag var på visit. Tror att det beror på att det känns så tryggt när jag har mina kära barnbarn runt mig.

I lördags var vi ut på stan och tömde kontot. Jag hittade ett par supersnygga stövlar men de kostade 1800 kronor. Jag lade undan dom men insåg att det var för dyrt så jag sökte vidare och hittade ett par många hundralappar billigare.
Så klart blev det en del klädinköp till barnbarnen som var med och en rosa huvflecetröja till mig själv.

Evelina har samma goda smak som mig att välja matlagningsintresserade karlar och på kvällen bjöds vi på kycklingsoppa enligt mr x önskemål. Även den jättegod.

Efter middagen erbjöd sig Evelinas sambo att byta bromsskivor och bromsklotsar i min bil. Det tackar man ju inte nej till så han och mr x höll på och mekade ute på parkeringen i mörkret till nästan midnatt. Tyvärr upptäckte de att en grej hade rostat ihop och låg och klämde, eller hur det nu var, och på hemvägen blev ena bakhjulet så varmt att det rök om det när vi stannade. Vi har tagit det lugnt, stannat ofta och försökt kyla ner det med vatten. Nästa vecka har jag verkstadstid så då kanske jag får bytt rostgrejen.

Jag blev jättesnuvig när vi kom till Umeå och kanske är det inte snuva utan ett litet utbrott av hundallergi. Brukar ibland känna av hundar när det är länge mellan gångerna och Aston han är en liten kelgris som helst ligger med tassarna runt halsen och kramas. Lilla gubben! Nu är jag nyduschad och kläderna i tvättmaskin så då får jag väl snart svaret på om det är virus eller hundkramar.



Min kisse har fått vara ensam hemma. Snyft! Igår var sonen hit och pysslade om honom en stund och gav honom lite lyxkattmat. Kissen blev glad när vi kom hem och nu är han ompysslad och vill bussugen.

I morgon väntar jobb om jag bara inte blir snubigare. Ena ögat är rött och irriterat och näsan lyser som en stoppsignal.