Sötsur sås

Har precis ätit en middag som blev ovanligt god. Brukar nästan aldrig gilla min egen mat. Gjorde sötsur sås som blev överraskande god plus ungsstekte kycklingfiléerna med rejäl kryddning. Ris är förstås ingen höjdare efter gastric bypassoperationen, men en liten sked slank i alla fall ner.

Dagen har varit gråmulen och redan före klockan fem var det mörkt. Nu väntar en fasansfull tid i många veckor tills adventsljusen lyser upp tillvaron. Jag bävar.

Slank in på Lyktan och köpte gofika innan jag for hem. Tursamt nog hade mr x kompisar här så jag fick dela allt gofika i fyra delar. Tack för det ödet mitt! (Annars hade jag smällt i mig för mycket och mått skit vid det här laget.)
Har också varit och hämtat biljett till kommunens stora persofest med westerntema. Hoppas bara att den blir av.

Ska ta det lugnt i kväll, se teve och småpyssla.