Latdag

Började dagen med att ligga i sängen och lyssna på en cd-bok tills klockan var nästan elva. Sedan dusch och lite piff och det tar ju numera sin lilla tid. Därefter frukost och tanken var att därefter åka iväg och storhandla med mr x som hjälpbärare. Jodå vi åkte och handlade men det blev inte så mycket som vi fick med oss hem. Vi klarar väl morgondagen men inte så mycket mer. Han skyndade så fort med vagnen genom affären så mina hjärnceller hann inte alls med.

Som vanligt har jag varit ute med kissen och han verkar gilla att det är lite snöflingor mellan grässtråna. Trots att det är så supertunt snölager så är det märkbart ljusare. Jag längtar till advent. Redan nu har jag lust att åka och fixa  en fin inne- och utejulgran medan skogsvägarna är farbara.

Har varit en sväng och myst med mina små barnbarn. Den ena hade kompisar hos sig och de klippte och limmade så det stod härliga till och lillgrabben som bara är fyra år byggde ett piratskepp av lego med lite hjälp av mamma. Vovven kröp ihop mot min nya svarta yllejacka ... men det gör ingenting. Älskar henne också.

Middagen blev en variant av lax med västerbottensost och stekt potatis. Jag blev tvärmätt efter ett par tuggor. Så blir det ibland nuförtiden och då är det ingen idé att fortsätta stoppa i sig för det kommer upp.

John Blund kallar på mig.