Inbrott i mitt rum



Dagen började inte alls bra. Det hade snöat, var kallt och grått och när jag kom till jobbet hade någon gjort inbrott i mitt rum och stulit alla sedlar från notkassan som fanns i ett låst skåp. Låset var uppbrutet. En huvudnyckel som tillhör en av lärarna är också försvunnen. Den låg på mitt skrivbord i väntan på ägaren skulle hämta den.
Jag gjorde polisanmälan och städade upp. Det känns inte alls bra när sånt här händer.
Det var klassfest i huset i fredagskväll och det ligger spritflaskor både på framsidan och baksidan av huset. Larmet hade utlösts så polisen var dit men ingen upptäckte vad som hänt i mitt arbetsrum.
Det här gjorde att mitt humör sjönk till botten och vid arbetsdagens slut hade jag fruktansvärd huvudvärk. Det blev sängen direkt och en sovstund på ett par timmar. Därefter skärpte jag till mig och stekte lax till unge herrn. Nu väntar bara en sak. En skön sak. SÄNGEN. Är jättetrött.