Fredag!


Dagen har varit lugn och skön. Gick ut i "trädgården" direkt jag kom hem från jobbet. Löven som ligger i tjockt lager på baksidan av huset lyser som guld. Jättevackert! Nästan synd att kratta upp dom. Har fyllt släpet med ett första lass trädgårdsavfall.
Det märks att min kropp orkar mer än tidigare och det är så förbaskat HÄRLIGT! Tack snälle doktorn för att du lät mig opereras. Däremot märks det att min högra höft inte gillar när jag skottar upp växter som ska väck. Nåja, det lär jag få leva med.

Idag åt vi uppvärmd lasagne som ♥ haft med sig till mig. Supergod. Pasta är annars inte min grej, men det kanske beror på vem kocken är. Jag läser veckotidningars mat- och bakbilagor med sådan iver att snålvattnet nästan rinner neråt hakan, men när jag själv ska laga något så står jag där alldeles tom och utan inspiration. I morgon ska jag dock försöka åstadkomma en köttstek och bjuda sonen med familj på middag.

Egentligen hade jag velat vara i Stockholm och gratta min kompis som fyller jämt, men det är inte så lätt att åka iväg när man har en tonåring i huset. Snart blir det väl min tid för tonårstiden går ju som sagt över.

Har det hänt något roligt? Säkert, men jag kommer inte på det nu. Livet är ganska gott just nu. Hoppas att det fortsätter så framöver. Amen.