Farmorsyssla

Har precis kommit hem från sonen där jag varit barnvakt åt lillgossen medan storasyster var på ridning. Jag började med att tända en brasa i kaminen. Det är så mysigt. När det är Bolibompadax är det ingen konst att ta hand om barn. Jag läste pappersnorrländskan och sedan blev det kvällsfika. Första smörgåsomgången hamnade i Izas (hund) mage eftersom jag tog fel brödsort. Ja, och Iza hon blev ju förstås glad.

Dagen började intensivt. Redan före halv åtta åkte jag iväg med blodtrycksmätaren till lassa och sedan till jobbet för att genast åka vidare till centrumskolan där vi hade en stockholmsensemble som förberedde en sagoopera. Var jätteorolig för att det skulle strula med piano eller något annat, men allt har funkat jättebra. Därefter åkte jag hem och hämtade mr x som började senare idag. Det skulle vara roligt att veta hur mycket svarttaxi jag kört bara de här sista åren. Fast egentligen är det nog lika bra att inte veta hur mycket pengar som hamnat i bensintanken.

Är nu jättetrött och längtar efter John Blund.