En semesterdag stundar

Så är måndagen avklarad. Började flott med att försova mig. Vaknade prick åtta och hoppade bara i kläderna och åkte iväg mot jobbet med tandborsten i handväskan. Tur att mr x har skollov den här veckan.

Har inte gjort så mycket på jobbet idag mer än lite städning, rengöring av kaffeautomaten och diskröjning. Konstigt att disken hopar sig och ändå är det ingen som vill kännas vid att de har lämnat någonting. Belöningen var några praliner från en presentask. Det är bara jag och chefen som är på jobbet den här veckan och då känns det lite guldkant att ha det fräscht omkring oss.

Efter jobbet väntade hårfrissan så nu är frillan ännu kortare än sist. Jag är nöjd även om kort frisyr kräver mer skötsel än pagefrisyren jag haft i 25 år.
Var också och kollade mina tipskuponger men det blev inga miljoner den här veckan heller. Snyft! Gick i stället till Systembolaget och inhandlade några flaskor vin. Det blir inte så mycket drickande för min del men det är kul att ha det hemma ifall att någon kommer hit eller att ta med sig som present ifall jag är bortbjuden.


Snart väntar två fester. Den ena, Marias 50-årsfest blir garanterat superkul. Längtar redan. Jag borde verkligen skärpa till mig och ha lite fest för mina vänner. Ordspråket om att man har ju inte roligare än man gör det är då verkligen sant. I och för sig klagar jag inte på hur jag har det men jag har en känsla av att det borde vara mer fest och glam i mitt liv. Fasen, man lever ju bara en gång. Nu menar jag inte precis suparfester utan det kan vara vad som helst bara det är skratt och skoj.

På övervåningen har jag just nu fyra grabbar som ska lana natten lång. Det lär inte bli så mycket sovande för min del heller. Tur att jag är ledig i morgon. I och för sig ska jag med bilen på verkstaden men det är inte förrän på eftermiddagen.

Nä, nu ska jag gå och hämta in vinet som jag har glömt kvar ute i bilen. Kanske jag korkar det vita ...