Alla helgons helg


Mina småspöken

I morse började jag med sjömansbiffen á la min mor till dagens middag. Därefter bakade jag en chokladkaka med massor av blockchocklad både inuti och ovanpå. Allt blev gott och barn och barnbarn som var hos mig på middag åt av hjärtans lust till min stora glädje.






I går kväll var syrran och jag och tände ljus på kyrkogården till våra käras minne. Även där i avfolkningsbygden strålade hundratals små ljuslågor i beckmörkret. Det kändes väldigt fint särskilt med tanke på att vi lever i en värld där jag har fått för mig att många människor väljer bort sina rötter och bara bygger kronor i sina livsträd. För min del tror jag att rötter är viktigare än man tror för att inte blåsa omkull i livets stormar. För stormarna de kommer förr eller senare och då är det är bra att förstå varför man blev som man är.

Nu väntar tevesoffan och en kopp kaffe.