Vem bryr sig



Har precis gjort ett litet snabbstäd inklusive rengjort spisfläkten. Måste köpa ny fläkt och bänkbelysning. De är för sjabbiga och det är väl inte konstigt då de har 35 aktiva år på nacken. När restskatten är betald då ska det ske. Fast jag har lust att göra det NU.

Dagen började bra. Vaknade i tid. Behövde inte väcka mr x eftersom han började senare. Åkte mot jobbet i god tid med guldgul sol emot mig. Mitt arbetsrum ligger mot norr så sedan såg jag inte mer av den kära planeten. Hm är solen en planet eller hur är det nu?

Väl hemma kokade jag äntligen palten jag gått och sucktat efter i flera veckor. Vi äter den med kryddig knaperstekt köttfärs, lingonsylt och smör så klart. Efter en ¾ palt var min mage full. Besvikelse, men jag tar med en i matlådan i morgon.

Idag läste jag att vi i denna kommun ligger längst ner på listan över skolresultat. 43% av eleverna i åk 9 har inte fullständiga betyg när de lämnar grundskolan. Jag är inte förvånad. Har under de senaste åtta åren haft många möten med skolan och upplevt att det inte ens finns en vilja att "hjälpa" elever som behöver mer stöttning för att lyckas få betyg. Det är min erfarenhet. Sorgligt men sant.

Har inget speciellt att skriva om så nu drar jag iväg mot duschen.