Rejäl kvinna

Dagen har inte bjudit på något speciellt intressant. Däremot har jag i kväll gjort någonting som jag inte gjort på säkert tjugo år nämligen manglat alla mina stordukar. De flesta hemvävda av min fd svärmor. Att jag kom mig för att mangla beror på att jag i flera år gått och sneglat på en mangel som finns på mitt jobb. Det är ett  stort grönt gammalt elektriskt järnschabrak med tre trävalsar. Säkert livsfarlig. Idag slog jag på strömmen och listade ut hur den fungerar. Nu är mina skrövliga dukar som nya och jag känner mig som en rejäl kvinna. Ska bli kul att duka fint när jag har middagsgäster, vilket inte är så ofta, men det går ju att ändra på. Det är bara det att jag numera har absolut noll i självförtroende när det gäller matlagning.
För övrigt, när jag tänker efter, skulle det inte vara helt fel att krypa ner i en säng med rena slätmanglade lakan. Kanske ett besök på återvinningen skulle ge utdelning.