En dålig dag


Ja, det var det idag. Till att börja med försov jag mig så jag hade bara femton minuter på mig att göra morgonbestyren innan jag skulle vara på jobbet. Jag hann! men dagen har varit tung. Mycket tung.
Massor av småjobb att göra och ett annonsunderlag som verkar ha gått upp i rök. Irriterande.
När jag kom hem värmde jag kycklingpajen från igår. Tog några tuggor och sedan var det tvärstopp. Ville spy åt eländet. Efter någon timme tog jag fil och älsklingsmuslin och då blev det för fullt i magen så då ville jag spy ännu mer. Åh, trist trist trist.
Idag upptäckte jag också en helt annan sak som gjorde mig besviken, men det får jag hantera.
Nä, nu blev det alldeles för negativt för det finns ljuspunkter också i min tillvaro. Ska till exempel snart gå på bio med syrran, snart är det också personalfest och sedan är det Marias födelsdagskalas. November blir det fest nästan varje helg. Ska också fixa fest här hemma för vänner. Passande med tanke på det eländiga mörkret som omsluter oss.

Om jag hade pengar .. tra la la la la la la ... ja då skulle jag renovera mitt hus och fixa en ljuvlig trädgård som funkar både sommar och vinter, dela med mig till mina nära och kära samt skaffa en liten behändig sommarstuga vid havet där jag kan förtrollas av solglittrande vatten och rykande stormar.