Fredag i morgon!

När chefen är borta dansar jag på bordet. Ja ungefär så har det varit i går och idag. Känns lite omoget, fast i och för sig har jag nog gjort lika mycket som alla andra dagar för jag har inte haft en någon som har stört mig :).

I morse var jag och tog den berömda sprutan. Hade bokat tid på webben så jag visste att mellan nio och tio skulle det vara min tur. Hela lassakorridoren var fylld av väntande människor, på båda sidorna dessutom, med grön kölapp i handen. Många var väldigt gamla, bleka och trötta med hängande hakor. Jag passerade alla och gick längst fram till damerna i röda korsvästar och frågade vad som gällde när man bokat på webben. Hon tog mitt bokninsnummer och visade var webbarna skulle stå. En av damerna i väst greppade en megafon och bad oss som bokat ta trappan till plan tre. Det blev rusning och jag haltade uppåt i full fart och var nog bland de tio första. Inom en kvart var jag klar och passerade återigen alla väntande människor som nog undrade vad jag hade för gräddfil. Kändes inte juste mot de som redan väntat länge. Hittills mår jag bra. Inte ens armen värker.

Vännen har blivit utskriven från sjukhuset idag. Det har vi firat med god mat och jag unnade mig ett glas rött vin. Det var väldigt gott. Det borde jag unna mig oftare.

Nu väntar dusch. Känner mig helt inpyrd av stekos. Alltså matlagning med os och fettstänk är inte min grej.

Detta är veckans härligaste dag, hela helgen ligger framför.