Farsdag

Fars- och morsdag är dagar då det känns extra starkt att någonting fattas i mitt liv. Jag kan fortfarande tänka att jag vill berätta eller visa någonting för mamma eller pappa. Även om sorgen alltid finns kvar så är glädjen desto större över att vi syskon har haft de föräldrar vi har haft. Idag tänkte jag på hur pappa värmde tallrikarna i ugnen för att smöret skulle smälta när han gjode mjölkblöta med varmkorv till oss barn. Det är kärlek.

Natten med barnbarnen förflöt lugnt och det blev inte helt oväntat jag som fick sova på madrassen på golvet. Den är tjock och jag var helt slut så jag har sovit gott. När vi hade ätit frukost  gjorde vi farsdagstårta. Barnen var ivriga och det slutade med att tårtan var garnerad med både björnbär, riven choklad, massor av små svenska flaggor i klump och tre ljus. Väldigt snyggt.

Vi har också hunnit vara utomhus. Det var så otroligt vackert idag med snöklädda grenar och för en kort jublande stund visade sig solen och allt snöklätt glittrade som ett sagolandskap.

Jag fick precis en positiv rapport om min  sjuke vän. Det känns väldigt skönt.

Det har varit en omtumlande helg och jag är inte alls redo för att jobba i morgon, men jag har väl inget val om jag vill kunna betala mina räkningar.