Sockertopp

Gårdagen blev som befarat lindrigt sagt stressig. Efter presentinköp, gravresa, loppis och GK:s köpte jag godis och stoppade i mig som förr i tiden. Som ett brev på posten började jag svettas, blev orkeslös och mådde pyton. Förstod att blodsockret steg till himlens skyar. Syrran tänkte köra mig till akuten men det behövdes inte för jag visste att en injektion insulin skulle fixa till formen. Hade 23.7 när jag kom hem ... vilken idiot jag är som inte tänkte mig för. Nåväl efter en timme mådde jag bättre och kunde gå på kalas. Tog ännu mer insulin för att kunna fika .... Efter ett par timmar kom käre vännen och jag rusade hem och gjorde lasagne. Sedan kröp vi ner i sängen och jag slocknade snabbt av utmattning ;)

I morse var jag inte alls i form så jag stannade hemma till lunchtid. Jobbade ett par timmar innan det var dags för att gå till revisorn och deklarera. Nu är det gjort och jag får rejäl restskatt. Snyft!

I kväll har mr x och jag varit två vändor till soptippen med trädgårdsskräp. I morgon ska jag försöka kratta klart så att jag kan börja stoka inomhus. Det är verkligen fullt upp så här på våren och visst är det slitigt att göra allt själv, men samtidigt är det jättekul när allt är klart.

Nu väntar sköna sängen.
Kram alla kära vänner!