Sköna lördag

Klockan är 09.28 och jag har precis vaknat. Har sovit så gott och känner mig så lycklig över att jag hann med en rejäl veckostädning i går kväll. Hade egentligen tänkt gå ut och kratta direkt jag vaknade, men det är mulet och verkar blåsa en del så jag ändrar planen och tar tag i köksskåpen istället. Jag kan inte förstå varför det alltid är kaos och skräp i mina kökslådor. Nu jäklar ska det rensas hårt. Ibland får jag en fasansfull tanke att oredan kanske symboliserar mitt inre. Nä, så jäkla virrig är jag nog inte.

Viktminskningen har gjort det lättare för mina onda knän, men när jag jobbar med tyngre saker, lyfter och drar, så får jag mer värk som är jobbig särskilt nattetid. I går kväll smorde jag in båda knäna med Orudis och faktiskt har det nog hjälpt lite för jag somnade och har inte haft ont i natt. Det är frustrerande att ha ont, att inte kunna göra det man vill, hur mycket man än försöker. Ryggblockaden jag fick för några månader sedan har släppt så det är ganska mycket värk som stjäl min energi just nu. Inte kul alls.

Mr x var ute i går kväll och jag befarade en tjorvig natt men tack och lov så fick jag hämta honom strax före ett och allt var under kontroll. Tack och lov. Tyvärr har jag en tendens att tro det värsta. Kanske är det medfött eller också är det livserfarenheterna som gjort mig sådan. Mitt lilla hjärta Evve försökte lugna mig i går och naturligtvis hade hon rätt. Jag har för bråttom att skriva Fan på väggen.

Ha en bra dag alla kära vänner!