Godisavskräckt

Även denna dag bjöd på sol och värme. Åkte hem efter mammografin och hann med ett skräplass till soptippen innan de stängde. Sedan satt jag på altanen och njöt av en kopp kaffe. Därefter gick jag ner på mina onda knän och luckrade upp jorden i mina rabatter. Nu är de rensade och redo för jordförbättring och gödsel innan det är dax för sommarplantorna.

Idag gjorde jag om samma dumhet som för en vecka sedan. Åt nämligen godis. Bara fem lite större lösgodisar denna gång men ändå så började jag svettas och må pyton. Pumpade i mig insulin och försökte spy upp sockret utan att lyckas. Nu måste jag skärpa mig. Det var knappt jag orkade ta mig till mammografin. Urk.

I kväll när jag låg som skönast framför teven fick jag koppla på släpet och åka och hämta mr x och hans havererade moppe. Orkade inte byta kläder så det blev iklädd turkos pyjamas. Han tyckte att jag var sur. Nåja, det tog inte många minuter och nu är både han och moppen hemma. Skönt.

Det ser ut att bli regn i morgon. Hoppas att åskan håller sig härifrån.

Nu väntar sköna sängen.