Familjemiddag

Idag har sonen med familj inklusive svärfar varit och ätit middag hos mig. Det blev laxgratäng med spenat, purjolök, dill, massor av citronpeppar och Outinens förträffliga potatisgratäng samt vitt vin därtill. Till efterrätt blev det lemoncurdglass med mixade hallon. Tyckte själv att det smakade bra fast för min del kom efterrätten upp igen. När det är gott är det lätt att glömma att det bara ryms 1,5 dl i magsäcken.

Nu har jag passerat minus 20 kilo. Vid en jämförelse före och efter så är kinderna lite mindre runda idag .... fast frisyren är lika eländig och glasögonen har bivit för stora. Det senare blir dyrt.
 



I det här huset går det inte att ha duk på bordet. Kissen verkar tro att den är till för honom. Så här såg det ut i morse när jag drack morgonkaffet.

Han gillar när barnbarnen kommer hit och jagar honom och bygger hinderbanor. I kväll byggde Alexandra koja och hinder och han testade allt som på beställning. Först låg han i trappen och kollade in vad hon gjorde och sedan hoppade han ner och gick husesyn i hennes skapelse.


Nu är långa sköna helgen slut och en hel jobbvecka väntar. Är just nu i ett läge då jag egentligen inte har tid att jobba. Längtar efter semestern. Fyra veckor dit.

Ha det gott alla mina kära vänner!