Återbesök hos doktorn

Försov mig i morse och sedan har hela dagen varit stressig. På eftermiddagen var jag på återbesök till läkaren och han var nöjd med min viktminskning. Sjukhusets våg visade prick ett kilo mindre än här hemma. Kul! Jag fick ett litet inplastat kort att visa på matställen där det står att jag är gastric bypass opererad och rekommenderas äta barnportioner om de har det. Undrar om det funkar. Köpte en 45 grams hamburgare på hemvägen men orkade bara hälften. Jag har märkt att om man är stressad tar det tvärstopp att få ner maten.

Sedan åkte jag, mr x och hans kompis och köpte bilsläp och stege på K Rauta. Det tog några år av planerande och gjorde ett alldeles för stort hål i min plånbok, men nu är det gjort. Till veckan blir det många soptippenresor.

Väl hemma igen åkte jag och grattade sonhustrun på födelsedagen och blommograferade till kusinen söderöver som fyller jämt på lördag.

Sedan har jag dammsugit och torkat av golven. Nu ska jag fålla upp ett par byxor till morgonkvällens festligheter.
Är trött och axlarna värker som eld, byxorna får kanske vänta till i morgon efter jobbet.

Natti natti mina kära vänner!