Äntligen regn

Vaknade mer ledbruten än någonsin och insåg att det skulle bli en "ta det lugnt dag". Åt frukost sittandes på bron i härlig morgonsol. Åkte sedan och hälsade på mina kära små barnbarn. På väg hem därifrån mötte jag regnet men det hade inte hunnit hem till mig så jag slet ner köksgardinerna och hann putsa allt utom utsidan innan regnet och åskan kom på besök. Nu hänger mina gamla hemvävda på plats.



Pelargoniorna jag köpte i Granån har knoppas och blommar så fint. Alla i olika mjuka rosa nyanser. Så småningom ska de flesta planteras i utekrukor, men ännu får de växa till sig lite till.




Borde nog hitta på något roligt och avkopplande, men jag vet inte vad. Det enda som rör sig i huvudet är städning och röjning. Det är nästan sjukligt, men det är också jätteroligt nu när jag orkar mer än tidigare. Nu ska jag sluta svamla och gå och göra något av det som väntar.