Sköna fredag

Åtminstone kvällen har varit skön. Är hemma i lugn och ro. Helgstädade igår. Har legat framför teven och knappat mellan Let´s dance och Så ska det låta.

Efter jobbet var jag farmor några roliga timmar med full fart. I morgon ska jag köpa sexårspresent till stortjejen som fyller år på måndag. En frän bil är redan inköpt till lillebror. Han måste ju också få någonting.

På jobbet har vi paketerat datorer som åker iväg till Uganda i morgonbitti. Hörde nyss av chefen av givmildheten varit så stor att kolliantalet vida överskrider vad våra besökare har möjlighet att ta med sig på flyget. Varje extrakolli kostar multum att ta med. Det blir fler utbyten så det kommer nog iväg så småningom.

På viktfronten har det varit stiltje trots att jag skött mig perfekt, men i kväll har äntligen den lilla pilen flyttat sig i rätt riktning. Nu är det nio dagar kvar av fasteperioden. Det är konstigt men jag gruvar mig inte för operationen. Det ska bara bli skönt att få det gjort och kunna säga adjö till mitt liv som fet. En sak är säker och det är att jag inte kommer att sakna det.

Idag visade sig äntligen vår kära sol och det droppade från taket. Härligt!  Det här är en ljuvlig tid när ljuset, fågelkvittret och värmen återvänder. Snart kan jag sitta på bron och dricka morgonkaffet.

Nu väntar en stund sängen i väntan på att mr x ska ringa efter hämtning.