Is- och snöupplevelse



När klockan ringde 06.00 i morse förbannade jag mig själv som bad att få följa med på resan till Jukkasjärvi. Efter en kopp starkt kaffe kom jag dock igång och fick skjuts av ♥ till bussen. Stämningen var hög direkt. Avfärden blev lite fördröjd på grund av våra ugandiska gäster. De är inte slavar under klockan på samma sätt som oss. Resan gick förvånansvärt snabbt tack vare trevligt folk i bussen. Vi åkte direkt till Kiruna och åt lunchbuffé på Ferrum. Det var supergott även om jag bara åt av salladerna. De bjöd på två av mina favoriträtter. Västerbottenslax och kyckling med soltorkade tomater. Snyft! Men det gör inte så mycket för i morse när jag steg på vågen visade den lite mer minus. Kul!
Ishotellet var en upplevelse även för oss nordbor. Våra gäster har nog en del att fundera på. Ingen av de hade sett snö tidigare och några av dom var nog ganska frusna efter en dryg timme i kylan. Fast jag tyckte att det var riktigt skönt. Gästerna fick i alla fall se några renar längs vägen.
Just nu känner jag mig ganska irriterad på att det är stökigt i mitt hus. Det händer alltid saker när jag inte är hemma. Trist.
Nu väntar en lång och skön dusch och sedan kommer jag att stupa i säng. Natti natti alla.