Jobbig dag



Idag kändes det hårt att fasta. Mycket hårt. Bara jag tänkte på näringspulvret ville jag kräkas. Gjorde misstaget att äta purjo- och potatissoppan kall. Det var hemskt. Slarvläste instruktionen. I kväll är läget under kontroll. I morgon måste jag försöka få en tid på vårdcentralen för invägning och koll av mitt onda knä. Nu är det bara 18 dagar kvar till operation, fast det känns väldigt länge. Längtar verkligen efter att få det gjort.

Efter jobbet var jag och Maria och simmade. Jätteskönt. Speciellt bastun efteråt. När jag kom hem tog jag fram mitt nya smink och gjorde make up enligt gårdagens instruktioner fast i en lite svagare nyans än gårdagens festmakeup. Med rätt verktyg går det att trolla, fast det finns ju tyvärr begränsningar...

Senare på eftermiddagen åkte jag med sonhustrun till Ikea. Handlade i stort sett inget annat än servetter. Det var en liten pärs att passera godislådorna utan att köpa någonting. Men jag klarade det. Hade tänkt ha med mr x så att han skulle få välja matta till sitt rum, men han valde kompisarna istället.

I kväll ringde min morbror och grattade i efterskott. Han är den ende av mina föräldrars generation som fortfarande är i livet. Hans skratt påminner om mammas skratt och mormors skratt och det känns så gott i hjärtat att höra det. Livet går så himla fort.

Nu har jag hämtat hem mr x och han sitter och äter köttbullar och rösti från Ikea. Jag är inte hungrig, jag är inte hungrig, jag är inte hungrig, jag är inte hungrig. Ska ta mig lite pulver med kaffesmak och sedan gå och lägga mig och lyssna på en cd som kom med posten idag från ♥

Natti natti