Åtta dagar kvar ..

Tiden tickar iväg och det är då tur för nu börjar det kännas trist att inte få tugga mat. Frukt och grönsaker i all ära, men det är inte samma sak som att tugga på gott bröd, lagrad ost och stekt kött. Hur som helst mår jag inte dåligt på något sätt. Tvärtom. Konstigt nog är kaffesuget nästan borta och det är kanske bara är bra att vila magen ett tag från frätande garvsyror.

I morse fotograferade jag mig själv. Vill ha före och efter kort så att jag kan följa förändringen som jag hoppas blir ordentligt märkbar. Helkroppsbilderna är inte roliga. Verkligen inte. Det är flera runt omkring mig som sagt att de inte upplever mig som så fet att jag måste operera mig. Jag har bara en kommentar: De måste vara blinda.

Nu när det är ljust på morgnarna vaknar jag i god tid och har utrymme för att ligga och dra mig länge och väl. I morse var till och med mr x vaken i god tid. Kissen jamar och verkar vilja ut, men när vi går ut vill han in nästan direkt. På måndag måste jag ringa och boka kastrering för  stackars Emil.

Idag har jag kört skräp till återvinningen. Det är så skönt när det är gjort och man kan börja samlandet på ny kula. Nu måste jag sätta upp en lapp på postlådan att all reklam är förbjuden. Det är inte klokt så mycket pengar det satsas på reklam.

Idag var jag också och handlade sexårspresent till barnbarnet som fyller på måndag. Det blev två tröjor, en jeanskjol och läppglans. Lillebror får också en tröja och en liten bil i ett paket. Fast jag har lite ångest eftersom hon sa att hon ville ha en barbie som kan sjunga.  Måste nog åka och inhandla någon leksak också.

Nu väntar tevesängen och lite halvslummer framför teverutan. Skönt med helg.