Varmt! men man ska väl inte klaga

Det har varit en jättefin dag idag, fast nu i kväll är det alldeles för varmt i mitt hus. Det kommer nog att bli svårt att sova. I och för sig har jag redan tagit en tupplur vilket också lär bidra. Det har sina sidor att vara tonårsmormor på heltid. Mr x nattsudd ger mig häftiga adrenalinöversvämningar.

Jobbet gick som en dans idag. Slutade lite tidigare och träffade mina kära vänner Maria, Lillemor och Elisabeth på Lyktan för en kopp kaffe och gofika. Trevligt avbrott.

Min lillgosse Emil har för första gången sedan han skildes från sin mamma och sina syskon träffat en annan katt. Han verkade nyfiken och ville följa med då den gick iväg. Stackars min Emil som sitter fast i koppel.
Han är svårfotad min gosse. Så fort jag tar fram kameran vänder han sig bort eller springer mot mig.

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar tills jag får semester. Även om jobbet flyter bra så känns tröttheten i kroppen. Jag tror att det blir bra att börja med en resa som planerat och helt bryta det vanliga mönstret. Sedan när jag kommer hem igen måste jag ta tag i fönstermålningen som är helakut.

I kväll har käraste Evve varit och hälsat på en sväng och mr x hemma före utsatt tid. SKÖNT!

Kram kära vänner och speciellt till Maria som ska operera sitt knä i morgon.