Tele/internetlös helg




Min gamla hägg blommar i överdåd och doftar helt underbart. Undrar vad det kan betyda? Hoppas att det är något bra. Plantan kommer från mitt barndomshem och planterades längst bort i hörnet på tomten för 34 år sedan. Då var den bara en kort pinne som hade stått bortglömd över vintern i en plastkasse bakom huset. Det var mycket att stå i på den tiden när barnen var små och man var nybliven husägare. Allt klaffade inte i tid och det gör det inte nu heller för den delen.

Det är fortfarande mycket att stå i den här årstiden och jag förtog mig nog förra veckan för i fredags hade jag mer än vanligt ont i benen redan på morgonen. Tog några värktabletter och åkte som planerat med ♥ till Luleå efter jobbet. När jag klev ur bilen hade jag så ont att benen knappt bar mig. Fötterna var omöjliga att lyfta. Jag kämpade mig till en affär men sedan var det stopp. Köpte i alla fall ett par trelvarts långbyxor som är i rätt storlek. Det var kämpigt att ta sig tillbaka till bilen med med hans stöd tog jag mig till en trottoar där han kunde hämta mig.

I fredags grävde någon av telefonkabeln till vårat område så vi har varit utan telefon och INTERNET i fem dagar tills för en stund sedan. Det är skrämmande när man märker hur beroende man är av båda delarna. Min mobil är dessutom trasig.


Helgen har annars varit jättefin och när jag inte kunde jobba på tomten så har vi i alla fall suttit ute i solen och njutit av det fina vädret. Jag och Maria var och grattade våran kära vän Lillemor som fyllde 49. Bara barnet! Hon bjöd på jättegott fika och så trevligt sällskap att jag nästan glömde värken för en stund. Fick låna en tablettkross av henne och faktiskt hjälper pillerna bättre nu. Fast krossad Pronaxen är ingen höjdare.

Har varit hemma från jobbet och knallat på med småsaker så långt ryggen tillåtit. Idag har tvättmaskin fått jobba. Det var fint torkväder så allt hann bli torrt, vikt och stoppat in i skåpen igen.

I kväll har jag varit och grattat lilla barnbarnet Viktor som fyller fyra. Han fick en radiostyrd monsterbil som han blev glad över. De är så fina mina små liv. Mina stora finakära barnbarn har varit och ätit grillad lax på hembakt tunnbröd med mig idag. Det var jättegott. Nyss har ♥ kommit och mellanlandat hos mig innan han åker vidare till Holland i morgonbitti.

Det är väl dags att lägga sig på värmedynan igen.