Midsommar



Det blev dans med barnbarnen runt midsommarstången med både stora och små grodor och även räven som raskade över isen.  Barnen var lyckliga och vi dansade, åt gott och umgicks med mina kära bröder på hemgården. Det är sagolikt vackert där hemma med blommande äng ner mot älven.





När man har en tonåring i huset är såna här helger en mara. Allt förlöpte perfekt förutom att jag hetsade upp mig rejält för att han var ute för länge. Satt uppe och väntade som en riktig martyr. Idag på förmiddagen tog vi det därför lugnt och småpysslade här hemma innan vi åkte på bilutflykt mot Seskarö och Kemi. Vi satt en stund i Kemi småbåtsbåtshamn och njöt av utsikten och solen som värmde så gott i blåsten.


Nu är klockan sen och jag känner mig jättetrött. Hoppas att ni mina kära vänner har en fin midsommarhelg. Natti natti!