Måndag igen



Har fått en hel massa gjort på jobbet idag och nu känns det att semestern närmar sig. Åtta arbetsdagar kvar. Det ska jag väl orka. I morgonkväll ska vi ha knytkalas på jobbet. Längtar redan för det brukar vara jättegott när alla tar med sig sånt de gillar.

Klockan är nu 21.30 och jag har precis gräddat massor av plättar till mr x, dels för att äta nu och dels för att ta med sig på sommarjobbet i morgon. Hela huset är nerosat.

Det blev en varm dag idag med uppehåll tills i kväll. Jag har varit ute och planterat blomplantor tills det började regna. I år blir det en snålvariant, men det blir nog bra ändå. Min tanke är att satsa mer och mer på perenner och försöka motstå att köpa ettåringarna, men det är svårt.

Nu blommar både äppelträdet och de gamla bondsyrenerna som doftar så gott. Tyvärr blommar även solgula blommor väldigt rikligt i min gräsmatta. Den kampen har jag gett upp.

Nu väntar en välbehövlig dusch. Det var massor av mygg ute så jag smorde in mig rejält med myggmedel.

Kram alla vänner!