Fyra dagar kvar till semestern



Idag bjöd chefen på wienerlängd till morgonkaffet. Det är våran "hemliga" lyx när våra kära kollegor gått på semester och lugnet lagt sig i huset. Jag håller på med de sista uppgifterna i vårfaktureringen och idag funkade äntligen ekonomiprogrammet igen i min dator. Förra veckan hängde sig datorn vid ett visst moment i processen. Var ett tag rädd för att bli tvungen att jobba även nästa vecka. Men nu behövs inte det för i morgon ska jag göra klart och skicka iväg eländet.

Har varit till sjukgymnasten idag med mitt onda knä. Han var ganska säker på att det är det inre ledbandet som är irriterat. Fick ultraljud och några enkla övningar. Hoppas det hjälper.
Har också varit och klippt mig. Blev väl inte supernöjd, men mitt hår växer snabbt så det är ingen större katastrof.

Livet rullar på och jag försöker hänga med så gott jag kan. Vågen visar ytterligare ett par kilo i rätt riktning. Det går inte fort, men det gör ingenting. Jag är jättenöjd med vartenda gram jag blivit av med hittills. Under midsommarhelgen har jag stoppat i mig lite för mycket socker och det mår man inte bra av när man gjort den här operatioenen. Nåja, det tar väl några år att lära om och bli försiktigare.
Just nu är det klädrea och jag skulle verkligen behöva inhandla lite nytt, men köplusten lyser med sin frånvaro. Begriper inte varför. Jag borde ju hänga på låset nu när jag äntligen kan hitta kläder i min storlek.  Konstigt.


Nu väntar John Blund på mig.
Ha det gott alla kära vänner!